Basisboek Crossmedia concepting genomineerd voor Marketing Literaratuurprijs 2009
Op 24 november wordt de Marketing Literatuurprijs 2009 uitgereikt aan de auteur(s) van het meest vernieuwende marketingboek door PIM – Platform Innovatie in Marketing.
Het boek is dan weliswaar primair geschreven voor het onderwijs, ook in het bedrijfsleven doet het boek het uitzonderlijk goed. Beide auteurs Indira Reynaert en Daphne Dijkerman zijn dan ook ‘apetrots’ op aleen al de nominatie.
Zij willen met het boek een platform voor crossmedia onderwijs in het bedrijfsleven ontwikkelen samen met een aantal andere crossmedia specialisten vanuit meerdere vakdisciplines.
Indira: ‘Daar wordt momenteel hard aan gewerkt, we willen als team een geheel andere opzet maken dan te doen gebruikelijk is binnen het media onderwijs. We moeten af van het idee dat een paar dagdeeltjes crossmedia voldoende is om dat vak – want dat is het – uit te kunnen oefenen’.
Het boek zal daarbij de basis vormen, waarbij vooral een flink stuk theorie de fundamenten moet neerzetten. Daphne: ‘Het is iets te makkelijk – zoals in die dagdeel trainingen maar al te vaak voorkomt – een lijstje met succesvolle voorbeelden te noemen, en dan denken die in je eigen bedrijfssituatie even snel te kunnen kopiëren. Een gedegen stuk theorie – het is er nu eindelijk – zal de basis vormen van ons opleidingsprogramma’.