Picnic ’07 launch: event op zichzelf
Gisteren opende Picnic ’07 haar deuren voor genodigden, partners en media met het launch event voor het in september te organiseren Picnic ’07. Marleen Sticker schetste het veld van de media ontwikkelingen wereldwijd en gebruikte de termen crossindustry en crosscultural om vooral de maatschappelijke betekenis van crossmedia in breder perspectief te plaatsen, hetgeen vooral ook later tot uitdrukking kwam in de aangekondigde samenwerking met de Postcode Loterij (Picnic Green Challenge).
Vervolgens werd door opeenvolgend Marco de Boer en Monique van Dusseldorp uit de doeken gedaan wat een hele week Pinic ’07 moet gaan inhouden. Door de programma presentatie heen werden aardige one-liners gegeven zoals ‘het web vernietigt categoriën, disciplines en hiërarchiën’ en ‘2.0 vermoordt onze cultuur en beledigt onze economie’.
Picnic ’07 wordt volgens de organisatie veel groter dan Picnic ’06 en ook in de stad worden velen events georganiseerd, zoals een real-life game door de straten van de stad met behulp van vele mobiele devices. Het aantal partner events staat inmiddels op ruim 40 en speelt daarmee in op de behoefte van kleinere organisaties die op niche gebieden hun bijdragen willen leveren.
De Picnic ’07 launch was een event op zichzelf in de Westergasfabriek in Amsterdam. Een beetje overdreven was de Engelse voertaal, terwijl vrijwel zeker 99% uit lokaal netwerkende media mensen bestond.
Door: Peter Luit