Volgende week dinsdag 2e editie HU training ‘online usability’ van start
Eddy Boeve en ondergetekende verzorgen vanaf volgende week gedurende 10 avonden de tweede editie van de training ‘online usability’. Met een introductie in het WordPress CMS wordt de basis gelegd voor het bouwen van een website, welke gericht is op leesbaarheid, aandacht, aanwezigheid en vooral conversie.
De training heeft in deze nieuwe vorm vorig jaar al met succes gedraaid. De training maakt gebruik van een eigen on-line platform waarin de verschillende oefeningen en gereedschappen kunnen worden toegepast. Zo is de training vooral ook bedoeld om zelf praktische vaardigheden te ontwikkelen in een moderne leeromgeving.
Naast techniek staan vooral ook ‘gewone dagelijkse’ zaken centraal, die een rol spelen bij het maken van inhoud. Goede zoekmachine optimalisatie begint bij goed schrijven. Relevante zoektermen, links naar relevante in- en externe bronnen en goed gebruik van verschillende media componenten als beeld en audio/video.
Meten
‘Meten is weten’ is een belangrijk aandachtspunt. Wat betekenen de verschillende meetwaarden die door Google Analytics worden gegenereerd? Hoe kan je je inhoud bijsturen aan de hand van deze gegevens? Door middel van A/B testing kunnen de effecten van speciale landinsgpagina’s worden gemeten, om (al dan niet verschillende) doelgroepen via gerichte inhoud te kunnen bereiken.
De training start volgende week dinsdag 28 oktober en omvat 10 avonden tot en met 13 januari. De kosten bedragen €1450 inclusief studiemateriaal en toegang tot de ’trainingsportal’ met achterliggend zelfstudie materiaal. Er zijn momenteel nog 3 plaatsen beschikbaar.