Voor het eerst bij Jonge Ondernemers IJmond (JOIJ)
Vorige week hield ik in mijn eigen gemeente Velsen een lezing over de kracht van sociale netwerken en media 2.0 ontwikkelingen in het algemeen.
De Jonge Ondernemers IJmond (JOIJ) (voorheen Jong MKB Velsen) hadden deze avond georganiseerd in Grand Café La Belle in IJmuiden.
Bijna viel de bijeenkomst ‘Show your Business!’ op dinsdag 22 september in het water. Wegafsluitingen vanwege een ernstig ongeval op de A22 en de KNVB-bekerwedstrijd Telstar-Haarlem, veroorzaakten vroeg op de avond een verkeerschaos.
De aanwezige ondernemers vertegenwoordigden vooral jonge, maar ook een aantal meer volwassen, MKB ondernemingen vanuit de gehele IJmond. De vraag van de organisatie was vooral aandacht te schenken aan het effect via video op bedrijven websites, maar al snel werd duidelijk dat het gehele media speelveld voor velen veel onduidelijkheden bevatte, vandaar dat voor een iets bredere insteek werd gekozen, hetgeen door de aanwezigen zeer werd gewaardeerd. De puur audiovisuele inhoud werd verzorgd door Irene ’t Hart van Maritiemeproducties uit IJmuiden.